Jak sehnat 15 zájemců o koupi za 2 týdny

» Realitní blog » Jak sehnat 15 zájemců o koupi za 2 týdny

Chcete prodat za maximum peněz? Potřebujete tedy i maximum zájemců. Tak to zkrátka je. 

jak prodat nemovitost online

V obchodě platí jednoduché pravidlo a to, že pokud chci cokoliv prodat za nejvyšší možnou cenu, tak je důležité, aby o tom zákazníci věděli. Tak to platilo, platí a platit bude a v obchodě s realitami tomu rozhodně není jinak.  

Nežijeme už v minulém století, kdy bylo řešením podat inzerát do tisku a měsíce čekat, zda někdo bude reagovat. V dnešní době, přehlcené reklamou a nabídkami, se musíte o své místo na výsluní inzerce a online prostoru rvát. Jak na to? 

Jak oslovit 15.000 lidí za 2 týdny?
 

Než se pustíme do toho, jak dostat nemovitost mezi desetitisíce lidí, tak je důležité si říct, že pokud mám nereálně stanovenou tržní cenu. A tuto chybu podpořím navíc nekvalitně vizuálně připravenou nemovitostí, tak vám nepomůže oslovit ani půl zeměkoule a k prodeji s velkou pravděpodobností nedojde. 

Databáze poptávek po nemovitostech

Velkou databází disponují samozřejmě pouze realitní kanceláře, které v lokalitě dlouhodobě působí. Databáze klientů totiž vzniká z relevantních kontaktů na zájemce, kteří hledají nemovitost. Ve většině případů jsou hlavním zdrojem databáze prohlídky. U Zájemců, kteří si zatím nemovitost nevybrali evidujeme jejich přesné představy, jakou nemovitost shání. Klienti samozřejmě také požadavky sami volají nebo pošlou email s očekáváním toho, že budou přednostně osloveni s každou novinkou, která vyhovuje jejich požadavkům.

Je to nejefektivnější forma, jak oslovit zájemce. Často se nám stane, že už z tohoto kroku propagace máme hned několik zájemců o prohlídku.    

(Realitní) servery

Asi většina lidí zná weby Sreality, realityIdnes, Bazoš apod.? Jsou to místa, kam chodí část zájemců  hledat nemovitosti. Nejvíce fungují tradiční velké servery, ale ty nejsou zadarmo. Menší neplacené servery efekt většinou nepřinášejí. V posledních letech se, ale podíl zákazníků přicházejících z realitních serverů snižuje. Už nefungují, tak jak před několika lety, ale určitě jsou povinnou součástí marketingového mixu

Realitní servery nabízejí různé zajímavé možnosti, jak nemovitost zvýraznit před konkurencí např. vylepšení pozice ve vyhledávání tzv. topování. Využít lze Tip regionu, kde nemovitost je stále na prvním místě ve vyhledávání. Tyto vychytávky samozřejmě nejsou zdarma.

(Sociální) sítě

V ČR například Facebook používá více než polovina populace, takže nepoužívat k propagaci sociální sítě je velká chyba, jelikož dosah může být obrovský. Má to své ale, že zde již oproti realitním serverům musíte být znalý reklamního systému. Nestačí totiž pouze zveřejnit inzerát na osobním profilu, jelikož díky algoritmům, které sociální sítě využívají bude dosah velmi malý. Pro dosažení co nejlepších výsledků musíte použít firemní profil.

Data z propagace Facebook

Propagace z firemních profilů má mnoho možností, jak oslovit potencionální klienty. Můžete cílit na lokalitu, věk nebo třeba zájmy. A to je právě ta největší síla, kterou sociální sítě nabízí. Díky našim znalostem marketingu jsme schopni dostat vaši nemovitost „až do obýváku“ člověku, který o vaši nemovitost nejspíš bude mít zájem, ale na realitním serveru by ji třeba nikdy nehledal. 

Webové stránky a vyhledavače

Webové stránky nám nabízejí sdělit o nemovitosti daleko více informací než v jiných formách propagace. Na web je tak směřována veškerá návštěvnost z ostatních reklamních kanálů. Vyhledavače Google a Seznam nabízejí vytvořit reklamní kampaně, které perfektně fungují. S tím vás nebudeme, ale zdržovat, protože pro laika je spuštění reklamy ve vyhledavačích takřka nemožné.  

Offline marketing

Ani tato forma propagace není úplně mimo a stále ještě některé kanály můžou fungovat. Tradičním způsobem je umístění banneru na nemovitosti. Úsměvné někdy bývá, že klienti nechtějí, aby se o prodeji dozvěděli jejich sousedi. Přitom zrovna soused může mít někoho blízkého komu může nemovitost doporučit, takže leták do schránky nebo na vývěsku rozhodně nic nezkazí. Lze také umístit inzerát do tiskové inzerce, ale zde je poměr cena x výkon velmi špatný. 

Dle našich dlouhodobých statistik dokážeme cíleně oslovit během prvních dvou týdnů minimálně 15 000 potenciálních klientů, z nichž velká část si nabídku prohlédne detailně. Nezřídka se potom stává, že na prohlídku se potom nahlásí několik desítek zájemců. Úspěšný prodej je, tak potom pouze otázkou času. Obráceně když oslovíte jen pár stovek lidí, tak obchod se bude zbytečně protahovat a vy budete muset upravovat podmínky prodeje. 

Pokud chcete nezávazně konzultovat možnost prodeje vaší nemovitosti, neváhejte nás kontaktovat rádi to s vámi podrobně probereme

Kontaktujte naše makléře