Facebook a instagram – Jak prodat nemovitost přes sociální sítě?

» Realitní blog » Facebook a instagram – Jak prodat nemovitost přes sociální sítě?

Jak prodat nemovitost na facebookuUž jsme dříve psali o tom, že úspěšně využíváme sociální sítě jakožto způsob, jak „prodat“ nemovitost. Trik spočívá v tom, že pouze nečekáte, až někdo vyhledá inzerát s vaší nabídkou, ale doručíte mu ho na zlatém podnose přímo do obývacího pokoje. Na základě toho k nám doputovalo pár ohlasů, které tvrdili, že sdílet příspěvek se svojí nemovitostí na prodej dokáže každý, tudíž opět – RK není k ničemu. Je v tom ale háček. Na čem záleží, když chcete „prodat“ dům přes Facebook?

Kolik oslovíte lidí? 

Facebook pravidelně upravuje svůj algoritmus pro zobrazování příspěvků uživatelům a zpřísňuje podmínky toho, co z vašeho přidaného obsahu doputuje k vašim přátelům a co ne. Možná jste si sami všimli, že můžete mít třeba 500 přátel, ale přesto na své zdi vídáte převážně příspěvky opakující se hrstky z nich. Je to proto, že je Facebook vyhodnotil jako osoby, jenž jsou vám bližší a jejichž obsah vás pravděpodobně zajímá, a tudíž vám ho bude zobrazovat. Bohužel, příspěvky spousty dalších z vašich přátel k vám možná nikdy nedoputují, přestože by vás reálně mohly zaujmout. Zveřejněním nabídky na svém profilu tak zpravidla dosáhnete oslovení desítek, maximálně stovek uživatelů.

Jak oslovit tisíce?

V tomto bodě přichází na řadu onen rozdíl. My, jakožto jedna z mála RK s vlastním marketingovým oddělením ve východních čechách, využíváme k nalezení zájemce pro vaši nemovitost specificky cílené propagační kampaně, za které facebooku platíme nemalé částky, protože přináší své výsledky.
Díky placené propagaci, kterou lze zacílit regionálně, podle zájmů, podle životních událostí, zkrátka všeho na co si vzpomenete, dokážeme vaši nabídku dostat na oči tisícům, někdy i desetitisícům uživatelů facebooku. To vše v okolí například do 20 km od vaší nemovitosti. Takový „inzerát“ také podléhá přísným algoritmům facebooku, ale díky nastavenému cílení je schopen zasáhnout mnohem větší oblast a více lidí, aniž bychom je museli mít v přátelích nebo s nimi navázat předchozí spojení.

To je teprve začátek

Ve společnosti všeobecně panuje představa o tom, že prodat nemovitost znamená najít pro ní zájemce. Je potřeba počítat s tím, že naleznout 10 – 20 potenciálních kupujících je teprve ÚSPĚŠNÝ START dlouhé cesty. 
Na cestě za dokončeným obchodem vás čekají prohlídky, scoring zájemců a prověření koupěschopnosti, dohodnutí podmínek a nastavení celého obchodu, řešení situací na straně kupujících a dohled nad jejich financováním, právní zajištění transakce, a další a další úkony. Toto všechno je navíc jen základ, který nezahrnuje a nepočítá s případy, kdy je na nemovitosti uvaleno věcné břemeno, není právně zajištěn přístup nebo se na pozemku nachází nezapsané stavby, apod. Tyto a stovky jiných okolností vyplují na povrch v průběhu obchodu u více než poloviny zakázek. Bez odbornosti v tomto oboru je jejich řešení nejen na dlouho, ale nabízí se zde prostor pro školácké chyby, které mohou stát statisíce

Lze tedy prodat nemovitost na facebooku?

Ne, prodat nemovitost na facebooku nelze. Nicméně, moderní a schopný a zkušený realitní specialista Vám pomocí facebooku může celý prodej úspěšně nastartovat. Vyberete-li si dobře, dokončí i celý proces prodeje se zdárným koncem během pár měsíců.


Zajímá vás, jak na získání zájemců o koupi pomocí sociálních sítí? 

Kontaktujte nás