Nejlepší realitní kanceláře nechodí přes mrtvoly, aneb kdo jsou naši zákazníci?

Realitky jsou vnucovači. Takový dojem má až nepříjemně vysoké procento občanů našeho malého státečku. Už se snad ani neví, kdy přesně se začalo na realitní makléřinu nahlížet takto hanlivě, ale rozhodně se ví proč. Ne vždy je tento jev prací škarohlídů, ale bohužel a paradoxně, jeho samotných obětí – realitních makléřů, potažmo kanceláří. Jak jsme si (čtěte realitní kanceláře) toto přízvisko vysloužili?

Nejlepší realitní kanceláře odmítnutí

Pračku si opravím, RK NEVOLAT

Opravovali jste si někdy sami pračku? Já ne, ale někdy bych to chtěl zkusit! Netvrdím, že to dopadne dobře, ale přesto bych to chtěl zkusit. Sám. Možná si o tom napíšu status na sociálních sítích „Ahoj lidi, chystám se opravit si pračku, nemáte někdo nějaké tipy?“. A hle, co se nestane, desítky telefonátů od místních instalatérů, kteří narazili na můj příspěvek a snaží se mi vnutit své služby, že to zvládnou lépe. Ne, instalatéři mi pravděpodobně volat nebudou. To je totiž specialita téměř výhradně v oboru realit či finančních služeb. Já vím, že profesionální instalatér dokáže moji pračku opravit během okamžiku a mnohem efektivněji než já, ale já mám plné právo zkusit to sám. To stejné platí o prodeji nemovitosti. 

Profesionální makléř zná správný postup prodeje nemovitosti a pravděpodobně prodá jakýkoliv dům ve svém revíru rychleji a výhodněji než samoprodejce, nemá však smysl zarputile přemlouvat k podpisu smlouvy někoho, kdo o dané služby nestojí. Každá poctivá a profesionální realitní kancelář, která vede své makléře zodpovědně a zakládá si na svém dobrém jméně, má dostatek klientů na to, aby se uživila. Takových klientů, kteří si uvědomují náročnost a složitost takové transakce, jako je prodej nemovitosti a rádi vašich služeb využijí, nejlépe na doporučení. Jedná se o klienty, kteří se vám sami ozvali a se kterými řešíte „jak“ a ne „proč vlastně“.


Každý nějak začal

Samozřejmě, každý nějak začal. Realitní makléř je zpravidla profese fungující na bázi referenčního obchodu. Svoji nemovitost k prodeji vám svěří někdo, kdo má ve vás důvěru. To bude pravděpodobně makléřův známý, nebo někdo, komu vás takový známý doporučil na základě předchozí spolupráce. Takový začínající makléř bez jakékoli předchozí spolupráce (říkejme mu Karel), ač plný energie a chutě do poctivé práce, žádné zakázky z doporučení nemá a uchyluje se tak k hledání zakázek výše zmíněnou cestou. Na druhou stranu, odvede-li svoji práci dobře, všechny strany budou spokojeny a za Karlem v tu chvíli stojí první referenční klienti.


Není se čemu divitrealitní makléř zkušenosti

Uplyne pár let a z Karla se pod křídly poctivé realitní kanceláře stane profesionální makléř, který na své krušné začátky může zapomenout, protože se mu zakázky samy hrnou. Nicméně, takto růžová realita není zlatým pravidlem. Nejmenovaní realitní giganti mezi námi nehledají nové makléře s cílem udělat z nich profesionály na realitním trhu, nýbrž s cílem udělat z nich naháněče hus (čtěte zakázek). Značná fluktuace makléřů v těchto společnostech zajišťuje stálý přísun obchodů, z nichž některé dopadnou dobře za cenu toho, že zbytek z nich zanechá pouze nespokojené klienty a nováčka v realitách, který shořel jako papír dříve, než začal, a brzy ho nahradí další. Není se čemu divit, že je na RK nahlíženo s negativním podtextem, když jeho původcem bývají ti největší z nás. Bohužel, to do značné míry narušuje práci a pověst poctivých a profesionálních makléřů, kteří berou svoji práci vážně, stejně jako společnosti, pod jejichž značkou vystupují. Realitní makléř je podnikatel a nikdo by s ním neměl jednat jako se zaměstnancem. Nicméně, u nás v Hestia Group makléřům důrazně klademe na srdce, že volat na nabídky soukromých prodejců není cesta profesionála. Za profesionálem přijde klient sám, až o jeho služby bude mít zájem. Pak už záleží jen na tom, aby ho nezklamal. 

 

Máte otázky na naše služby, nebo potřebujete bezplatnou radu ohledně nemovitostí? Neváhejte nám napsat.